4030231403 |
Prevenció i gestió dels conflictes |
2021-2022 |
Cicle de conferències. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
29/11/2021 - 14/3/2022 (10 hores) de 17:00h a 18:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental III
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El conflicte pot generar malestar i problemes entre les persones. És un procés natural que apareix en la convivència. Si s’afronta bé, és una oportunitat de canvi i creixement que possibilita l’aprenentatge. És a dir, no és ni positiu ni negatiu, però en funció de com l’abordem ens permetrà millorar com a éssers humans, construir valors i normes, madurar i respectar l’altra persona (així com a nosaltres mateixos). Dels elements que intervenen en la resolució de conflictes, la intel·ligència emocional ocupa un espai fonamental atès que les emocions són el nexe que connecta els esdeveniments externs amb la nostra manera d’interpretar-los i la nostra conducta.
|
| |
Objectius |
- Gestionar conflictes de manera directa a partir de la conversa conscient.
- Desenvolupar la intel·ligència emocional per poder gestionar-la en la resolució de conflictes.
- Conèixer activitats (i els coneixements teòrics bàsics per poder realitzar-les), per desenvolupar la intel·ligència intrapersonal dels alumnes, és a dir el seu autoconeixement, com a base fonamental per desenvolupar una adequada intel·ligència interpersonal que els permeti relacionar-se satisfactòriament amb els altres.
- Conèixer sistemes de resolució de conflictes que s’estan aplicant en els centres escolars.
|
| |
Continguts |
- El conflicte: característiques, cicle i formes d’afrontar-lo.
- Passes per resoldre un conflicte.
- La conversa estructurada conscient: estructura i habilitats del mediador.
- Activitats per realitzar des de l’àrea de tutoria directament amb l’alumnat per al treball de la intel·ligència intrapersonal i interpersonal.
- Coneixements teòrics per dur a terme les activitats: intel·ligència emocional, comunicació, autoestima, empatia...
- Exemples de models integrats de convivència escolar a partir de l’ajuda entre iguals, com a mesura per a la prevenció, detecció i solució pacífica de conflictes.
|
| |
Formador/a |
Mireia Seró
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores de la formació.
- Valoració positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
En cas de sessions virtuals síncrones és necessari:
- Identificar-se amb correu xtec corporatiu personal.
- Connectar-se amb càmera activa i micròfon que el formador pot demanar que s’activi.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de la zona
|
| |
E-mail |
crp-rubi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
29/11/2021 |
1700 |
1830 |
Sessió 2 |
dilluns |
17/01/2022 |
1700 |
1830 |
Sessió 3 |
dilluns |
31/01/2022 |
1700 |
1830 |
Sessió 4 |
dilluns |
14/02/2022 |
1700 |
1830 |
Sessió 5 |
dilluns |
14/03/2022 |
1700 |
1830 |
|
| |